W sumie moje problemy z przerywaniem zaczęły się od zmiany wyeksploatowanych świec fabrycznych 3-elektrodowych na 1-elektrodowe. Raz było gorzej, po zmniejszeniu przerwy lepiej, jednak szarpnięcia się pojawiają. Może te v-line 27 będa dobrym kompromisem, 3-elektrody i odstęp 0,8. Ja napewno je wypróbuje w swoim AQY
[O2] świece zapłonowe NGK do OCTAVII II 1.6 z LPG
Zwiń
X
-
Robię odkop, ponieważ zaczynam się szykować do wymiany świec.
Po 30tys ASO założyło mi NGK BKUR6ET-10 czyli takie, jakie dała fabryka.
Teraz zamierzam zrobić zmianę na BKUR6ET (V-line 27) albo na Denso K20TT.
...a może coś jeszcze innego? Coś się zmieniło w temacie świec do 1.6+LPG ? Może macie jakieś nowe doświadczenia?
Komentarz
-
-
Z czystym sumieniem mogę polecić ci BKUR6ET (V-line 27). Jak na razie mam przelatane 12kkm i jak dla mnie jest ok. Jak telepie na LPG na wolnych to tylko zależy od jakości gazu jaki mi stacja zaleje.Zamieszczone przez TwoBRobię odkop, ponieważ zaczynam się szykować do wymiany świec.
Po 30tys ASO założyło mi NGK BKUR6ET-10 czyli takie, jakie dała fabryka.
Teraz zamierzam zrobić zmianę na BKUR6ET (V-line 27) albo na Denso K20TT.
...a może coś jeszcze innego? Coś się zmieniło w temacie świec do 1.6+LPG ? Może macie jakieś nowe doświadczenia?Pozdrawiam GregorS
Komentarz
-
-
U mnie po 47 tys km ( zaczęły pojawiać się wypadania zapłonu na 1 cylindrze i poszarpywania na wolnych obrotach ) , założyłem dalej zestaw NGK BKUR6ET-10 Mady in Japan ( w oryginale były takie same tylko z logo audi i vw ), wypadania ustały a silnik po wymianie chodzi idealnie zarówno na benzynie jak i na gazie :lol: .
Z ciekawości chciałem zobaczyć ile wyjeżdżę na tych świecach , wiec świadomie przeciągałem wymianę , myślałem ze dociągną do 50 tys km ale jedna z nich padła wcześniej
.
No i do wymiany nie trzeba ściągać kolektora tylko trzeba mieć dobry klucz przegubowy do świec ale z długą rączka minimum 30 cm , inaczej przy wykręcaniu zahacza się o kolektor ssący na drugim i trzecim cylindrze .
Komentarz
-
-
Wojtenio, wrzuć jakieś zdjęcie klucza którego używałeś do świec, lub zapodaj link do aukcji/sklepu, etc.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Klucz był standartowy , ale właśnie przy wykręcaniu 2 i 3 świecy okazał się za krótki i musiałem na szybko go zmodernizować , a że miałem tylko taki kawałek pręta zbrojeniowego pod ręką to wyszło jak na foto .
Ale najważniejsze że wykręca dobrze .
Więcej czasu mi zajęło dospawanie i doszlifowanie tego przedłużenia jak sama wymiana świec 8) .

Kiedyś był taki klucz , najzwyklejszy chyba marketowy .
Komentarz
-
-
Wojtenio, nic nie demontowałeś w komorze silnika przed wymianą świec?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Tylko zdjęcie fajek i nic więcej , no i trzeba odpiąć wtyczki od wtrysku benzyny na 2 i chyba 4 cylindrze bo łatwo je połamać przy wykręcaniu , sam zobaczysz że przeszkadzają .
Przy ściąganiu fajek najlepiej najpierw delikatnie podważyć je od dołu wkrętakiem , nie ciągnąć przypadkiem za przewód bo można wtedy je uszkodzić ( wyrwać przewód ).
Tak naprawdę do ściąganiu tych fajek to jest specjalny klucz ale w ten sposób co podałem też można .

Taki był stan ( widok ) przy wymianie świec .
Ani kolektor ani wtryski gazowe nie były ruszane .
Komentarz
-
-
Wojtenio pytanie do Ciebie, czy tym przedłużonym kluczem wymienie też u siebie świece bez ściągania kolektora/wtrysków? Pytam gdyż u mnie wtryski są fabrycznie zamontowane w innym miejscu (zdjęcie poniżej) i jeszcze nie patrzyłem jakie jest dojście.Zamieszczone przez WojtenioTaki był stan ( widok ) przy wymianie świec .
Ani kolektor ani wtryski gazowe nie były ruszane .
PS. Jaki masz przebieg u siebie że masz taki czysty silnik? Ja mam 30.000 i trochę syfu jest, a u Ciebie widze fabryka :P
Komentarz
-
-
lockin,
Jak byś przyjrzał się fotce miał byś odpowiedź 8) , założona uszczelka na pasie przednim i pełna osłona pod silnikiem od początku eksploatacji auta i masz taki efekt , przebieg ( prawie 50 tys km ).Jaki masz przebieg u siebie że masz taki czysty silnik? Ja mam 30.000 i trochę syfu jest, a u Ciebie widze fabryka
Odpowiedź co do klucza kolega dał wyżej .
patrykL
Kolektor jest normalny czyli od silnika BSE ( nie od silnika CHGA - lpg ) , przerobiony jest tylko uchwyt trzymający wtryskiwacze , tak jak widać na fotce są teraz inaczej umiejscowione .Kolego Wojtenio, dobrze widze, ze masz kolektor od fabrycznej wersji z lpg? podminiles czy taki był?
Wcześniej miałem tak jak na foto u kolegi lockin ale to zmieniłem , opis tutaj
Komentarz
-
-
...no właśnie, moje też ASO zamontowało na 45stopni i zamierzam to niedługo przerobić, bo po tym jak mi padły pierwsze wtryski po 40 tys. nie zamierzam kolejnych dłużej katować (co prawda mam 55tys. i już dawno miałem to zmodyfikować, ale "czasu nie było"Zamieszczone przez Wojtenioprzerobiony jest tylko uchwyt trzymający wtryskiwacze , tak jak widać na fotce są teraz inaczej umiejscowione
)
[ Dodano: Pią 02 Maj, 14 09:25 ]
Potwierdzam organoleptycznie - demontaż kolektora jest zbędny.
Klucz do świec nasadowy z łamanym przegubem spokojnie daje radę. Tak jak pisał kolega Wojtenio trzeba zdjąć 2 wtyczki z wtryskiwaczy benzynowych, następnie ściągnąć fajki - mnie pomogły długie, wąskie, zakrzywione szczypce.
Zamontowałem świece BKUR6ET i po wymianie pracuje jakby równiej.
Komentarz
-
-
Koledzy witam, odświeżam temat, czy ktoś może potwierdzić opinie o irydowych? nie mam LPG i chciałbym je wrzucićZamieszczone przez leonnmkania777, rozmawiałem z kilkoma gazownikami i odradzali mi świece irydowe do Lpg, o ile bardzo dobrze sie sprawdzaja w benzynie to w gazie już podobne nie. Załóż sobie NGK V-Line 27 albo V-Line 24 albo Denso K20TT, jak widać po opiniach wszystkie sie dobrze sprawują w BSE.Zamieszczone przez mkania777czy w 1.6 BSE + LPG LR jeździ ktoś z Was na świecach NGK BKR6EIX-11 (jednoelektrodowe irydowe)?
Komentarz
-
-
A ja mam takie pytanie, kto odpowie mi jakie przewody WN NGK pasują do O2Tour 1.6BSE ???
Nie chodzi mi oto jak się ktoś domyśla, lub patrzył w katalog NGK gdzie nie ma silnika BSE. Chodzi mi o osobę która kupiła, założyła i potwierdza że nie były za krótkie...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Koledzy witam, odświeżam temat, czy ktoś może potwierdzić opinie o irydowych? nie mam LPG i chciałbym je wrzucić
[/quote]
Skoro nie masz LPG to po co ?
Załóż NGK Vline 27 i będziesz zadowolony.[/quote]
gregors kolego, czytasz ze zrozumieniem? mkania 777 napisał że gaziarze odradzają irydowe do LPG! stąd moje pytanie czy ktoś, kto nie ma podtlenku LPG stosował te świece!
Komentarz
-
mocy... to trzeba by było hamownie odwiedzić.
Komentarz